Struktura organizacyjna

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Struktura organizacyjna - stanowisko do spraw kontroli

 

Struktura organizacyjna
Samodzielne stanowisko ds. kontroli
 
 
Tel. 081-8526234
 
Samodzielne stanowisko ds. kontroli funkcjonuje od dnia, jest komórką organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie działającą w strukturze służby wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym, nad którą nadzór sprawuje Komendant Powiatowy Policji w Lubartowie.
 
Samodzielne stanowisko ds. kontroli Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie stanowi etatową komórkę kontrolną w rozumieniu odrębnych przepisów, regulujących zasady i tryb przeprowadzania kontroli w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.
 
Zakres działania samodzielnego stanowiska ds. kontroli określają stojące przed nim zadania uwarunkowane specyfiką wykonywanych czynności.
 
Podstawowe regulacje określające zadania samodzielnego stanowiska ds. kontroli oraz sposób ich realizacji, zawarte są w aktach prawnych, zarówno powszechnie obowiązujących, jak i resortowych, a także w decyzjach, wytycznych i poleceniach Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji oraz Komendanta powiatowego Policji w Lubartowie.
 
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. kontroli m.in. należy:
 
1)      Prowadzenie w imieniu Komendanta powiatowego Policji w Lubartowie kontroli poziomu i efektywności wykonywania ustawowych zadań Policji oraz przestrzegania regulujących tę sferę działań przepisów powszechnie obowiązujących i służbowych, przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie oraz przez policjantów pełniących w nich służbę.
 
2)      Badanie efektywności służby i pracy oraz metod kierowania i sprawowania nadzoru służbowego.
 
3)      Analizowanie ujawnionych nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie oraz jednostek i komórek organizacyjnych jej podległych oraz wyjaśnianie w niezbędnym zakresie sygnałów o naruszeniach prawa przez policjantów lub pracowników Policji.
 
5)      Współdziałanie z Wydziałem Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie oraz innymi organami kontroli i nadzoru w zakresie działalności Policji.
 
6)      Prowadzenie postępowań służbowych w Komendzie Powiatowej Policji w Lubartowie oraz podległych jej jednostkach i komórkach organizacyjnych  - zleconych do prowadzenia przez Kierownictwo Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie.
 
7) Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków należących do kompetencji Komendanta powiatowego Policji w Lubartowie.
 
8) Realizacja innych zadań, wynikających z obowiązujących przepisów i poleceń uprawnionych przełożonych.
 
9) Współdziałanie z jednostkami i komórkami organizacyjnymi Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie w zakresie zapewniającym prawidłową realizację zadań służbowych.

Metryczka

Data publikacji : 07.05.2009
Data modyfikacji : 04.04.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Artur Marczuk
Osoba udostępniająca informację:
Artur Marczuk
Osoba modyfikująca informację:
Jagoda Stanicka
do góry